Veelgestelde vragen

Online bestellen & betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Maak een account aan of log in met een bestaand account. Volg hierna volgende stappen:

1/ Ga naar de webpagina van het artikel dat je graag zou bestellen.
2/ Selecteer de juiste maat.
3/ Klik op “bestel nu!” om het artikel aan je winkelmandje toe te voegen.
4/ Het winkelmandje opent vanzelf. Kies nu of je verder wil winkelen of als je door wil gaan naar de checkout.
5/ Als je graag zou afrekenen, druk dan onderaan op de knop "naar betaling".
6/ Vul je gegevens aan, kies een betalingswijze en bestel je pakje.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kan betalen met:

- Visa / MasterCard
- iDeal
- PayPal
- Maestro / Bancontact / Payconiq

Alle betalingen op onze website verlopen via een beveiligde betalingspagina van
Ingenico Payment Services.

Hoe gebruik ik een cadeaubon, tegoedbon of waardebon op de website?

CADEAUBON

1. In de checkout kan u de code van uw cadeaubon ingeven op het rechterdeel van de pagina.
2. Druk op de knop “Toepassen” om de code te gebruiken.
3. Wanneer u ziet dat het bedrag van de cadeaubon van het totaalbedrag is afgegaan is het gelukt om uw cadeaubon te gebruiken.
4. Voltooi daarna uw aankoop om de cadeaubon definitief te gebruiken.


WAARDEBON OF TEGOEDBON

Bij een tegoedbon of waardebon bestaat de code uit twee delen, de cadeaubon code en het cadeaubon wachtwoord. Om deze code te kunnen
gebruiken volgt u onderstaande stappen:

1. Ga naar het winkelmandje en druk op “Klik om je cadeaubon te gebruiken”.
2. Vul daar de cadeaubon code en het cadeaubon wachtwoord in. De cadeaubon code is een lange code die bestaat uit een combinatie van letters en cijfers. Het cadeaubon wachtwoord is de pincode die bestaat uit vier cijfers.
3. Wanneer je beide code in de vakjes hebt ingevuld druk je op de knop “genereer kortingsbon”. Daaronder zal nu een nieuwe code verschijnen. Deze code kopieert u en neemt u mee naar de checkout.
4. In de checkout kan u deze code ingeven op het rechterdeel van de pagina. Druk op de knop “Toepassen” om de code te gebruiken. Wanneer u ziet dat het bedrag van de waardebon of tegoedbon van het totaalbedrag is afgetrokken is het gelukt om uw cadeaubon te gebruiken.
5. Voltooi daarna uw aankoop om de tegoedbon of waardebon definitief te gebruiken.

Opmerking:
Vindt u uw pincode niet op uw tegoedbon of waardebon? Stuur dan een mailtje naar webshop@ralet.be. Wij helpen u graag verder.

KORTINGSCODE

1. Ga naar de checkout
2. Vul daar je kortingscode in
3. Druk op toepassen
4. Wanneer je ziet dat het bedrag is afgegaan van de totaalprijs is de code toegepast.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Vanaf dat u een weborder heeft geplaatst zal u een bevestiging van uw bestelling krijgen via mail. Wanneer uw bestelling wordt verstuurd zal u nog een mail ontvagen met track & trace zodat u uw pakketje kan volgen.

Kan ik aankopen op factuur?

Dit kan altijd in de winkel. Als je dit bij de online bestelling wilt kun je na het plaatsen van je bestelling de factuur aanvragen via webshop@ralet.be.

Verzending & levering

Wat zijn de verzendkosten?

België

  • Gratis verzending voor bestellingen vanaf €75
  • Voor bestellingen onder de €75 worden verzendkosten van €5,35 in rekening gebracht

Nederland en Luxemburg: Verzendkosten: €7,50

Duitsland: Verzendkosten: €8,50

Frankrijk: Verzendkosten: €10

Wat is de levertijd van mijn online order?

De levertijd bedraagt ongeveer 5 tot 7 werkdagen. Wanneer uw
pakketje is verzonden kan u dit altijd volgen via de track & trace.

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

  • De bestelling wordt geleverd op het opgegeven adres. Dat kan bijvoorbeeld je thuisadres zijn of van je werk.
  • De bestelling kan afgehaald worden in een winkel van Ralet naar keuze.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als je niet thuis bent, wordt je pakket gebracht naar het
dichtstbijzijnde postkantoor. De postbode laat dan een briefje achter met de
informatiegegevens. Het pakketje kan je dan afhalen op het postkantoor. Vergeet
niet je identiteitskaart mee te nemen.

Als je na 15 dagen het pakket nog niet hebt opgehaald, wordt
het automatisch teruggezonden naar het distributiecentrum.

Is je pakketje verloren gegaan? Neem
dan contact op met webshop@ralet.be. Wij
helpen je zo snel mogelijk verder, zodat je alsnog kan genieten van je nieuwe
aankoop.

Wat als ik het leveringsadres verkeerd heb ingevoerd?

Als je merkt dat je per ongeluk een verkeerd leveringsadres hebt ingevoerd, neem je zo snel mogelijk contact op met de klantenservice die snel kan nakijken waar je pakje is. Samen met jou kijken we dan naar de beste oplossing.

Het Ralet klantenserviceteam is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 11:00-17:00. Onze klantendienst is gesloten tijdens het weekend en op feestdagen. Je kunt onze klantenservice bereiken via webshop@ralet.be of +32 (0)50 60 16 37.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Via de e-mails die je van ons en onze leveringspartner ontvangt kun je jouw bestelling volgen. Je kunt je bestelling pas volgen als jouw bestelling bij ons is verwerkt. Soms kan het dus even duren voordat je je bestelling kunt volgen.

Tip: installeer de app van BPost

Leveren jullie ook buiten België?

Zeker! Wij leveren in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

Staat je land er niet tussen? Neem dan contact op met webshop@ralet.be. Dan kijken we wat we voor
je kunnen doen.

Retourneren & ruilen

Wat is het retourbeleid?

RETOURTERMIJN

Een bestelling kan je gratis retourneren in België. De artikelen dienen dan wel binnen 14 dagen na levering teruggezonden te worden om een terugbetaling te ontvangen.

RETOURVOORWAARDEN

Daarnaast dienen de artikelen compleet, ongedragen en onbeschadigd te zijn. Wij raden dan ook aan om de artikelen in een binnenomgeving te passen. 

Let op: onderhoudsproducten kunnen niet worden geretourneerd.

RETOURKOSTEN

België:

Gratis retourneren binnen 14 dagen na levering.

Buiten België:

Voor bestellingen verzonden buiten België zijn hebt risico evenals de retourkosten voor eigen rekening.

Om ecologische redenen voorzien wij geen retouretiket bij je
levering. Een retouretiket kan je aanvragen door een e-mail te sturen
naar webshop@ralet.be met
daarin de volgende informatie:

Jouw naam

Webordernummer, dit kan je terugvinden rechtsboven op het blad in de doos van je bestelling of in de bevestigingsmail van je bestelling.

Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, wordt deze verwerkt en wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee het artikel werd aangekocht.

Collectie & voorraad

Hoe weet ik of een artikel nog beschikbaar is?

Of een artikel nog in voorraad is, kan je nakijken op de productpagina, onder het kopje 'Beschikbaarheid in winkels en maten'. Na het selecteren van de gewenste maat wordt er weergegeven in welke winkels deze nog voorradig zijn. Bij twijfel kan je altijd de klantenservice contacteren.

Het Ralet klantenserviceteam is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 11:00-17:00. Onze klantendienst is gesloten tijdens het weekend en op feestdagen. Je kunt onze klantenservice bereiken via webshop@ralet.be of +32 (0)50 96 00 63.

Kan ik artikelen reserveren?

Via de webshop kun je artikelen reserveren in een winkel naar keuze.

Reserveren doe je via de productpagina. Je kiest dan voor “Reserveer in een winkel” in plaats van “Naar mijn adres versturen”.

Wanneer je reservatie klaarstaat zal je hiervan een melding ontvangen via sms. Vanaf dan heb je nog 5 dagen om je reservatie te komen passen. Is er toch iets tussengekomen? Neem dan contact op met webshop@ralet.be. We helpen je graag verder!

Klantentegoed

Hoe werkt het klantentegoed?

Bij Ralet willen we dat jouw winkelervaring moeiteloos, plezierig en voordelig is. Met een Ralet-klantaccount wordt shoppen bij Ralet nog leuker!

Stap in de wereld van voordelen en geniet van:

1. Spaar tegoed bij iedere aankoop: Met een Ralet-klantaccount word je beloond bij elke aankoop. Je verdient tegoed bij elke aankoop die je bij ons doet. Dit tegoed kun je inwisselen bij je volgende bestelling, waardoor je geld bespaart terwijl je bij ons winkelt. Het is onze manier om je te bedanken voor je loyaliteit.

2. Een persoonlijk overzicht van je bestellingen:
In je klantaccount heb je toegang tot een handig overzicht van al je eerdere bestellingen. Geen stress meer om zoekgeraakte bonnetjes of verdwaalde e-mails. Je aankoopgeschiedenis is netjes en gemakkelijk toegankelijk.

3. Jouw profiel, jouw voorkeuren: Met een klantaccount kun je jouw Ralet-ervaring volledig aanpassen. Je kunt eenvoudig je persoonlijke gegevens aanpassen, meerdere verzendadressen toevoegen en je ontvangt aanbevelingen die bij jouw voorkeuren passen. Jij hebt de controle. 

Klaar om te profiteren van deze voordelen? 

Maak nu eenvoudig een klantaccount aan en profiteer van deze voordelen! 

Jouw winkelervaring is onze prioriteit, en we kijken ernaar uit om je te verwelkomen in onze groeiende community van tevreden klanten. 

Uitzonderingen op sparen klanttegoed:

  • Geen tegoed op onderhoudsproducten of schoenlepels.
  • Op de producten die je koopt in de Solden krijg je geen tegoed voor je volgende aankoop.

Hoe wissel ik mijn klantentegoed in?

Als je een account hebt krijg je altijd een klantentegoed van 5% op je aankoop. Dit tegoed kun je inwisselen bij je volgende aankoop.

Zowel in de winkels als in de webshop kun je kiezen of je jouw klantentegoed wil inwisselen of als je jouw tegoed juist wil opsparen om later te gebruiken.

Je kan je tegoed niet gebruiken voor artikelen die je in de Solden koopt. Het tegoed dat je hebt blijft wel geldig en kun je later gebruiken op een artikel dat niet is afgeprijsd.

Als je in de webshop jouw klantentegoed wilt inwisselen klik je in jouw winkelmandje op de button met 'Klik om je klanttegoed te gebruiken'. Jouw tegoed wordt dan automatisch verrekend.

Winkels & service

Waar vind ik de winkels en de openingstijden van Ralet?

Ralet heeft vestigingen in Knokke, Sluis, Kortrijk en Gent. Wie op zoek is naar kwalitatieve hippe schoenen is bij Ralet aan het juiste adres.

Bekijk alle winkels op de site in het hoofdmenu onder het item Winkels. Daar vind je ook de openingsuren per winkel. Wij
kijken alvast uit naar je bezoek.

Kan ik online bestelde artikelen in de winkel retourneren?

Ja, dat is zeker mogelijk. Wanneer je je bestelling binnenbrengt zal deze via ons systeem worden terugbetaald. Deze overschrijving zal dan binnen enkele dagen terug op uw rekening staan.

Kom gerust langs in een van onze winkels. We helpen je graag verder. Je kunt ook altijd contact opnemen met onze klantenservice via webshop@ralet.be of
+32 (0)50 96 00 63.

Niet gevonden wat je zocht?

Contacteer ons
Back to top